Radion

Destinatia urmatorare era Mestia, o mica localitate in nordul Georgiei, in inima muntilor Caucaz.

De indata ce am parasit Batumi, am sesizat o schimbare radicala a vegetatiei fata de Turcia. De la relieful arid, in nici 50km am trecut la vegetatie abundenta, liane si bambusi. Dar asta nu era preocuparea principala in acea zi: avand in vedere ca nu am apucat sa luam vize pentru Rusia din tara, in cazul in care nu puteam obtine viza din Georgia  trebuia sa traversam inspre Ucraina cu un feribot. Dimineata, in Batumi, ne-am interesat de aceasta posibilitate, dar pretul usturator ne-a pus capac. Era undeva pe la 450e/motocicleta + persoana. Ne asteptam la jumatate din pretul asta. Am incercat si in Poti, orasul port aflat la o ora distanta de Batumi, dar nici aici nu am gasit cifre mai prietenoase. Am plecat dezamagiti inspre Mestia, urmand sa decidem ulterior urmatoarea miscare.

Satele strabatute de drumul nostru erau saracacioase, iar soselele pareau mai degraba un circuit de slalom, presarat cu vaci plictisite si soferi care abia descopereau miracolul depasirii. Daca saluturile intre motociclisti se raresc pe masura ce te indrepti spre Europe de Vest, in Georgia toata lumea claxoneaza si saluta motociclistii. Asta pentru ca la ei nu vezi motociclete pe drum sau dealeri moto de vreun fel. Aici la putere sunt Mercedes-urile si Volga.

DSC_0753

Dupa o scurta oprire in care am cumparat diverse alimente, drumul a inceput sa capete altitudine. De-abia au inceput serpentinele si peisajul, cand norii si-au aratat coltii. Nu mai avea rost sa continuam, deja era tarziu si ploaia nu parea sa se opreasca prea curand, asa ca am cotit-o pe un drum laturalnic si am oprit langa gardul unui localnic. Batranul locuia singur in acel varf de munte, asa ca, poate ducand dorul companiei, nu a ezitat si ne-a oferit acoperisul sau pentru noaptea ce se apropia.

DSC_0327

Numele noului nostru prieten era Radion. Am stat 2-3 ore impreuna la el pe prispa si am povestit, el pe limba lui, noi pe a noastra. Bucuria era cand din 20-30 de cuvinte se mai nimerea unul pe care il intelegeam cu totii, atunci repetam de cate 2-3 ori toti cuvantul respectiv, radeam, mai ciocneam un pahar cu bere si totul parea clar: „Romania, Bulgaristan, Turkey, Gergystan”… a inteles  de unde venim, „Teodora”… are si el o fata cu numele asta, „”Vodka”… vodka, vodka, VODKAAA DAA! OHOO!

Via Eru

Via Eru

Via Eru

Via Eru

Cu toate ca avea 86 de ani, batranul avea o vana in el de invidiat. Dimineata l-am surprins spargand lemne cu barosul. I-am dat si noi o mana de ajutor, apoi am ciugulit ceva si ne-am echipat de plecare. Astazi speram sa ajungem la Mestia si cu putin noroc pana la Ushguli.

DSC_0321

Lasă un răspuns

